Túrák

A Galeri

Kedves Látogató! Üdvözlünk a vándorbetyárok között! Chikán István tanár úr 2008 óta szervez túrákat az ország különböző pontjainak felfedezésére. Már eddig is keresztül-kasul átszeltük hazánk tájait, de mindig akad hely, ahol még nem jártunk, vagy éppen olyan, már felfedezett szépség, amit újra felkeresünk.

Több típusú túra áll rendelkezésre a szabadba vágyóknak: őszi, tavaszi vagy éjszakai túra, vándortábor, egynapos kirándulás. A gyalogtúrák királyának a vándortábort tartjuk. Ez mindig nyáron van, 1 hetes és mindenki a teljes heti felszerelését a hátán viszi a sátorral együtt.

Ezen kívül szervezünk még vízi, sí- illetve kerékpáros túrákat is, így mindenki megtalálhatja a számára legkedvesebb természetjárási formát.

Tovább...

Téli Mátra XL - piarista küldöttséggel

A Téli Mátra XL Teljesítménytúrát 1994 óta szervezi a Hanák Kolos Turistaegyesület. Útvonala a Központi-Mátrában vezet, 95%-ban erdei utakon. A nem túl hosszú távot viszonylag nagy szintemelkedés és évről évre változó téli terepviszonyok nehezítik. Jó része gerincút, tiszta időben pompás kilátásokkal. Vonalvezetése a gyöngyösi Mátra és a Felső-Mátra legszebb részeit érinti.

Önmagában ez nem tűnik olyan nehéz feladatnak, ám 40 km-t jéggel és sárral borított erdei utakon megtenni nem is tartozik a legkönnyebb feladatok közé.

A kullancsokról röviden

Minden túrán többször elhangzik, hogy egy-egy nap végeztével mindenki nézze át saját magát/szobatársát, hogy nem szedett-e össze útközben potyázó útitársat. Ha esetleg igen, akkor sem kell pánikba esni. Az alábbi hivatkozásokra kattintva szinte minden fontos információ megtalálható:

Vértes túra - 2015. tavasz

2015. március 30. (hétfő) – április 02. (csütörtök) - Vértes

Vértesi túra - Majkpuszta

24. Vándorbetyár túra

Az idei tavaszi túrán úti célunk a majkpusztai kamaduli remeték volt magyarországi fészke és a Vértes „csúcsai” voltak.

Őszi gyalogtúra a Mecsekben - 2014

Az idei őszi szünet első három napján Mecseknádasdra látogatott el Dósai tanár úr túracsapata. A ködös–esős időben bőrig ázva, váltakozó, meg-megújuló lelkesedéssel, jó hangulatban, rendületlenül tartottuk magunkat a tervezett túraútvonalhoz.

Őszi túra a Bükkben - 2014

A Vándorbetyár túrák keretén belül 23. túránkat tettük meg az idén a Bükki Nemzeti Park területeit bejárva. Október 22-én, az iskolai ünnepély után indultunk. Jó volt a hangulat induláskor, mindenki hozta „kötelező” jókedvét. Két kocsi, de egy társaság indult útnak az Északi-középhegység felé, hogy először a Mátra nyugati kapujában, Pásztón megpihenve egy éjszakát, majd a bükki kulcsosház-szállásunkat megszálljuk.

Éjszakai túra - 2012

A tavaszi túra után Chikán tanár úr mondta, hogy szeretne szervezni egy éjszakai túrát és megkérdezte, volna-e kedvem elmenni? Én persze rögtön rávágtam, hogy igen. Pár hétre rá már meg is volt az időpont és az útiterv. Nagyjából 30 km-t tettünk meg azon az éjszakán.

Vidrapark túra - 2012

Ezt a túrát Chikán István tanár úr szervezte. A túra időpontja május 12-re, szombatra volt kitűzve. 9 órakor kellett gyülekezni az iskolánál. A túrára a tanár úron kívül öten jöttek: Náray Áron (2. osztály), Vető Barnabás (2. osztály), Náray Bendegúz (4.a), Claessens Jelle (5.a) és én.

Elindultunk az iskola kisbuszával. A Csó-tó felé még megálltunk egy benzinkútnál. Az odavezető út nem volt hosszú, de mielőtt odaértünk volna, Nagyatádon Chikán tanár úr edzőjének a feleségét és a kisfiát is elhívtuk. Így Éva néni és Matyi is eljött velünk.

Sítábor Ausztriában - 2012

Idén voltam harmadszor iskolai szervezésű sítáborban. A korábbiakhoz hasonlóan idén is nagyon jó volt a társaság. Szállásunk egy csendes kis településen, Seebodenben volt, ahonnan minden reggel 15 perc buszozás után értük el a Goldeck sípályarendszert. Közösen felvonóztunk a hegyre, ahol a Chikán tanár úr által vezényelt közös bemelegítést mindenki becsületesen végigcsinálta… Ezután a kezdők elvonultak a bébi pályára, a többiek pedig 3-4-x fős csoportokban elkezdhették az aznapi esésadagjuk begyűjtését.